Aktuality - Jak na přepis energií?
Jak na přepis energií?
Buďte připravení
Ve většině případů se dodávky energií začínají řešit až ve chvíli, kdy jsou zákazníci do nově pronajaté / koupené nemovitosti přestěhovaní. K co nejsnazšímu procesu změny dodavatele se změnou zákazníka v odběrném místě je však potřeba součinnost i původního zákazníka či majitele nemovitosti. Proto je ideální jít k podpisu nájemní / kupní smlouvu již s připravenými podklady pro přepis energií.
Ještě před podpisem kupní / nájemní smlouvy si od prodávajícího / pronajímatele vyžádejte poslední vyúčtování energií. V případě, že vyúčtování není k dispozici, chtějte sdělit alespoň současného dodavatele a:
1. V případě elektřiny:
- EAN odběrného místa (18místné číslo)
- Distribuční sazba
- Hodnota a počet fází jističe
2. V případě plynu:
- EIC odběrného místa (16místné číslo)
A dále termín, ke kterému původní zákazník ukončil své smlouvy o sdružených službách dodávek energií. Pokud původní zákazník smlouvy neukončoval, nezoufejte. Smlouvy ukončíme za něj na základě plné moci nebo čestného prohlášení.
Ve chvíli, kdy budete znát základní údaje o odběrném místě, neváhejte a spojte se s námi prostřednictvím bezplatné zákaznické linky 800 33 44 55 či e-mailu info@rayenergy.cz. Každý přepis je individuální. Napřed proto s Vámi o celé situaci pohovoříme a poté Vám připravíme dokumenty, které si s sebou vezmete k podpisu kupní / nájemní smlouvy. Následně je doručíte (e-mailem či poštou) zpět a my V Ray Energy už celý proces změny dodavatele se změnou zákazníka zajistíme.
Už jste přestěhovaní?
Nevadí, pomůžeme Vám i v této situaci. Obraťte se na zákaznickou linku 800 33 44 55 či e-mail info@rayenergy.cz. Vše zkonzultujeme a na základě zjištěných informací Vám doporučíme nejlepší postup.
Nezapoměňte na předávací protokol
I když není sepsání předávacího protokolu povinné, určitě jej lze doporučit. Do předávacího protokolu pečlivě zaznamenejte stavy měřidel. Ke dni změny dodavatele se změnou zákazníka v odběrném místě tyto stavy budou zadány. Nestane se tak, že by Vaši spotřebu hradil původní zákazník. (Předpokladem pro zaevidování stavu je, že v průběhu procesu změny zákazníka neprobíhá v odběrném místě pravidelný řádný odečet.)
Dále předávací protokol slouží jako jeden z podkladů k výpovědi v případech, kdy stávající zákazník neukončil smlouvu se svým dodavatelem.